Logo
FAQ Netbank

FAQ Netbank

Kommer login-siden med denne fejlbesked kan det skyldes, at dato og tid ikke er indstillet rigtigt på din computer.

Se vejledning her:

Indstilling af dato og tid

  • Dobbeltklik på uret i nederste højre hjørne
  • Indstil tid, dato og årstal så det passer

 

FAQ NETBANK

Hvorfor får jeg fejlen "Der er opstået en fejl i det centrale system"?

Når fejlbeskeden kommer i Netbanken kan det skyldes forskellige ting. Din vejledning afhænger af om du har PC eller Mac.

Har du Pc:

Kan du først prøve, at slette midlertidige internetfiler på din computer.

Se vejledning her:

Sletning af midlertidige internetfiler

  1. Åbn Internet Explorer
  2. Vælg "Funktioner" / Internetindstillinger"
  3. Vælg fanen "Generelt"
  4. Klik på "Slet" udfor Browserdata
  5. Fjern flueben så der kun er markering ved midlertidig internetfiler
    Ved Windows 7 skal fluebenet ved ”Bevar data om favorit websteder” ikke fjernes
  6. Klik på knappen “slet”
  7. Klik på “ok”
  8. Luk alle hjemmesider og start Internet Explorer igen

 

Har du Mac:

Kan du først prøve, at rydde historikken i din browser. Hjælper dette ikke kan du nulstille din browser, såfremt du anvender Safari. Er der fortsat problemer, skal der køres en software opdatering.

Se vejledning her:

Ryd historik i Firefox

  1. Åbn Firefox
  2. Vælg ”Funktion”
  3. Klik på ”Ryd historik…”
  4. Vælg ”Hele min historik” ud for Fjern
    Fjern fluebenet ud for ”Aktive login”
  5. Klik på knappen ”Ryd nu”
  6. Luk alle hjemmesider og start Firefox igen

Ryd historik i Safari

  1. Åbn Safari
  2. Vælg ”Historie”
  3. Klik på ”Slet historie”
  4. Fjern fluebenet ud for ”Nulstil også Top Sites”, hvis du ønsker at beholde disse
  5. Klik på knappen ”Slet”
  6. Luk alle hjemmesider og start Safari igen

Nulstil (kun Safari)

  1. Åbn Safari
  2. Vælg ”Safari”
  3. Klik på ”Nulstil Safari”
  4. Klik på knappen ”Nulstil”
  5. Luk alle hjemmesider og start Safari igen

Softwareopdatering

  1. Klik på ”Æblet” i øverste venstre hjørne
  2. Klik på ”Softwareopdatering”
  3. Følg vejledningen på skærmen, hvis der er opdateringer
  4. Genstart din Mac

 

FAQ NETBANK

Hvorfor kan jeg ikke åbne bilag?

Der er tre steder i Netbank, hvor du kan åbne dine bilag fra din betalingsserviceoversigt:

  • På selve betalingsserviceoversigten
  • Under "Konti og Betalinger", "Betalingsservice", "Leder du efter" og "Bilag"
  • Under kontobevægelser

Kan du ikke åbne dine bilag nogle af de nævnte steder, kan det skyldes, at du skal have installeret Adobe Reader, eller at din browser blokerer for pop-op-vinduer.

 

Installering af Adobe Reader på pc:

  1. Gå til http://get.adobe.com/dk/reader/
  2. Klik på knappen "Download nu"
    Fjern fluebenet ved "Medtag i din download (valgfri)"
  3. Følg vejledningen på skærmen

 
 

Se vejledning til at tillade pop op-vinduer her.