Mobil

Ringkjøbing Landbobank tilbyder dig forskellige tjenester, som du kan bruge via din mobiltelefon.

Mobilbank

Tab 1

Mobilbank

Tjek din økonomi, når du vil – hvor du vil

Har du en smartphone, så kan du nu tage banken med overalt. Hent app'en og kom hurtigt og sikkert i gang med at bruge Mobilbank på din mobil.

Sådan gør du...

Tilmeld dig i Netbank Privat

For at få fuldt udbytte af Mobilbank, skal du tilmelde dig i NetBank Privat under
"Administration" - "Aftaler og mobil" - "Mobil".

Se mere her: Spørgsmål og svar om Mobilbank.

iPhone

Tab 1

Mobilbank til iPhone

Med Mobilbank til iPhone får du følgende muligheder:

Funktioner

Når du er logget på har du hurtig adgang til:

  • Konto og posteringer
  • Depotindhold
  • Køb og salg af værdipapirer
  • Kurslister
  • Betal regning
  • Overfør penge
  • Kontakt din afdeling eller rådgiver

Uden at være logget på har du adgang til:

  • Valutaregner
  • Valutakurser
  • Spær kort
  • Find afdeling
  • Bliv kunde

Du kan selv flytte rundt på menupunkterne og få hurtig adgang til dine favoritfunktioner.

Log på

For at logge på Mobilbank skal du bruge en mobilkode. Du får koden ved at tilmelde dig Mobilbank i Ringkjøbing Landbobanks Netbank.

Du skal bruge NemID, når du overfører penge til andre, handler værdipapirer eller betaler regninger - ikke til at logge på.

Android

Tab 1

Mobilbank til Android

Med Mobilbank til Android får du følgende muligheder:

Funktioner

Når du er logget på har du hurtig adgang til:

  • Konto og posteringer
  • Depotindhold
  • Køb og salg af værdipapirer
  • Betal regning
  • Overfør penge
  • Kontakt din afdeling eller rådgiver
  • Se kurslister og papirdetaljer
  • Oprette dine egne kurslister
  • Se dine MasterCard-posteringer

Uden at være logget på har du adgang til:

  • Valutaregner
  • Valutakurser
  • Spær kort
  • Find afdeling
  • Bliv kunde

Du kan selv flytte rundt på menupunkterne og få hurtig adgang til dine favoritfunktioner.

Log på

For at logge på Mobilbank skal du bruge en mobilkode. Du får koden ved at tilmelde dig Mobilbank i Ringkjøbing Landbobanks Netbank.

Du skal bruge NemID, når du overfører penge, handler værdipapirer eller betaler regninger - ikke til at logge på.

Windows Phone

Tab 1

Mobilbank til Windows Phone

Med Mobilbank til Windows Phone får du følgende muligheder:

Funktioner

Med favoritter kan du danne dit eget overblik over din økonomi og lave genveje til funktioner, som du bruger ofte.

Log på og få adgang til:

  • Konto og posteringer
  • Depotindhold
  • Betal regning
  • Overfør penge
  • Kontakt din afdeling og rådgiver
  • MasterCard og posteringer

Uden at være logget på har du adgang til:

  • Valutaregner
  • Valutakurser
  • Spær kort
  • Find afdeling
  • Bliv kunde

Log på

For at logge på Mobilbank skal du bruge en mobilkode. Du får koden ved at tilmelde dig Mobilbank i Landbobankens Netbank.

Du skal bruge NemID, når du overfører penge eller betaler regninger - ikke til at logge på.

Frihed og overblik

"Jeg vidste simpelthen ikke, at min smartphone var så smart. Nu kan jeg jo ordne det meste selv."

Flere muligheder med mobilen

Udover Mobilbank har du mulighed for at tilmelde dig MobilePay og BeskedService - og bruge SMS 1203 med det samme. Klik på fanerne nedenfor.

MobilePay

Tab 1

MobilePay

En nem måde at betale på. Slip for kontanter og kort.

Du bruger blot MobilePay-app'en på en smartphone.

Du sender til et mobilnummer – og pengene er på vej til modtageren med det samme. Ingen kontonumre, ingen NemID. Og du slipper for at skulle have kontanter på dig.

For at bruge MobilePay tastes blot modtagerens mobilnummer, eller personen vælges direkte fra kontaktlisten på mobilen. Derefter tastes beløbet, og overførslen bekræftes. Til slut får man en kvittering, og med en sms kan man orientere modtageren om, at pengene er på vej.

Betalt kontaktløst med mobilen i butikker

Du kan nu betale kontaktløst med MobilePay i mange butikker blot ved at holde telefonen hen til MobilePay-skiltet. Man slipper altså for at skulle indtaste butikkens mobilnummer.

Tilmeld dig nemt og hurtigt

Du kan nemt tilmelde dig MobilePay. Hent app'en og følg vejledningen:

Få MobilePay

SMS 1203

Tab 1

Få saldoen med en sms

Med SMS 1203 kan du sende en sms til banken og straks få oplyst saldoen på dine konti. Servicen koster kun almindelig sms-takst.

Når du har sendt sms'en til 1203, får du straks en sms tilbage med f.eks.:
"Saldo på Lønkonto er 99,99 DKK kl. 11:13. Venlig hilsen Landbobanken"

  Sådan gør du:

   Send sms til 1203 med teksten: LAND SALDO kontonavn

   F.eks.:     LAND SALDO LØNKONTO
   eller:        LAND SALDO BUDGETKONTO
   eller:        LAND SALDO B
   eller blot: LAND SALDO

Kontonavn:

I NetBank og på dine kontoudskrifter kan du se navnene på dine konti. Du kan navngive dine konti i NetBank. Hvis du ikke angiver et kontonavn i sms'en til 1203, får du oplyst saldoen på din NEM-konto.

Dit mobilnummer skal være registreret:

Banken skal have registreret dit mobilnummer. Det kan du selv gøre via NetBank under punktet "Din profil". Du kan også kontakte din rådgiver i banken.

FAQ - Spørgsmål & svar:

  • Vi er et par, som har registreret samme mobilnummer. Duer det?
    Ja, det er ok. Angiver I ikke kontonavn, vises begges NemKonto-saldo.
  • Jeg har flere konti, der hedder det samme. Hvilken saldo får jeg, når jeg forespørger?
    Du vil få saldoen på den første konto, som systemet finder. Vi anbefaler, at du omdøber din konto i NetBank.
  • Kan jeg forespørge på saldo på vores fælles konti?
    Ja, men det kræver, at banken registrerer et mobilnummer på jeres fælles kundenummer.
  • Hvad koster det at bruge SMS 1203?
    Det koster kun almindelig sms-takst at sende sms'en, og det er gratis at modtage svaret.
  • Skal jeg tilmeldes SMS 1203?
    Nej, men banken skal kende dit mobilnummer.

Beskedservice

Tab 1

Få automatiske beskeder

Du kan via sms eller e-mail holde dig ajour med, hvad der sker på din konto.

Det er gratis både at tilmelde sig, og at få tilsendt beskeder. Du kan tilmelde dig BeskedService under menupunktet "Kontakt" i NetBank.

BeskedService oversigt:

Service Beskrivelse
Betalingsservice Få en besked, når der ligger en ny BS-oversigt i NetBank.
Netboks Få en besked, når der er kommet kontoudskrifter, fondsnotaer og opgørelser mv. fra banken i din Netboks.
Elektronisk indbetalingskort Få en besked, hvis du har et ubetalt Elektronisk indbetalingskort liggende i NetBank.
Information om overtræk Få en besked, hvis din konto går i overtræk.
Information om indsat beløb Få en besked når der er gået penge ind på din konto - når du f.eks. gerne vil vide, hvornår din løn er gået ind.
Saldooplysning med et fast interval Få f.eks. en saldobesked hver uge eller hver måned - hvis du gerne vil følge med i saldoen på din konto.
Saldooplysning ved selvvalgt beløb Få besked, når der f.eks kun er 100 kr. (du bestemmer selv beløbet) tilbage på kontoen.
Gennemgang af dit budget Få en besked, når det er tid til at gennemgå dit budget.
Saldoafvigelse på dit budget Få en besked, hvis du ved månedens afslutning har mindre tilbage på din konto, end du burde ifølge dit budget.  
Fondshandel Få besked når din fondshandel (gennemført via din NetBank) er gennemført, eller når din fondsordre er slettet.

Læs mere om Netbank her, hvor du også kan tilmelde dig.