Klagevejledning

Vi gør alt for at minimere fejl i banken, og vi arbejder hele tiden hårdt for, at vores kunder er tilfredse med os og vores måde at gøre tingene på.

Skulle du alligevel have et problem med en sag eller med os, så håber vi, du først og fremmest vil drøfte problemet med din kunderådgiver. Kan vi i samarbejde med dig ikke løse problemet til din tilfredshed, har du mulighed for at klage til bankens klageansvarlige.

Såfremt du ønsker at klage til os, beder vi dig formulere din klage skriftligt og sende den til bankens klageansvarlige Lars Hindø, Ringkjøbing Landbobank, Torvet 1, 6950 Ringkøbing pr. post eller på e-mail adressen: klageansvarlig@landbobanken.dk.

Såfremt du ikke får medhold i din klage, kan du som forbruger vælge at indbringe din klage for Pengeinstitutankenævnet, Amaliegade 8B, 2. sal, 1256 København K, tlf. 35 43 63 33, www.fanke.dk.

Endvidere kan du som forbruger også anvende Europa-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af klage over en ydelse købt online. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her https://webgate.ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive e-mail adressen: klageansvarlig@landbobanken.dk.